wtorek, 24 stycznia 2017

"Kwiat magnolii" - Anna Crevan Sznajder

"Kwiat magnolii" - Anna Crevan Sznajder

Ilość stron - 59
Rok wydania - 2017

Moja ocena 5/10


Historia dziewczyny, a w zasadzie dwóch dziewczyn. Jedna z nich napisała książkę z przygodami bohaterów mang i jedzie wraz ze swoją przyjaciółką na weekend do Japonii promować swoje dzieło. W tym samym czasie odbywa się konwent wielbicieli mang i hotel jest przepełniony ludźmi poprzebieranych za bohaterów komiksu. Pierwszego dnia Crevan spotyka chłopaka bardzo podobnego do jednego z bohaterów jej książki i dochodzi miedzy nimi do bliższego poznania się. Od tej chwili prawie się nie rozstają. Do czego doprowadzi ta znajomość?  Czy przetrwa ona na dłużej?

Jest to pierwsze moje spotkanie z takim rodzajem literatury. Nie jestem nią ani zachwycona ani rozczarowana. Po prostu z ciekawością przeczytałam historię Crevan. 
Jest to lekka i odprężająca lektura.
Żałuję bardzo, że nie ma tu opisów miasta czy też cokolwiek związanego z Japonią. 
Uważam, że wielbiciele mang będą tą powieścią zachwyceni - poznają życie z perspektywy idola oraz młodzieńczą namiętność. Sceny erotyczne  są bardzo subtelne i romantyczne.
Pasjonaci mangi mogą na takich konwentach podzielić się swoim doświadczeniem w odkrywaniu pasji, a także swoim własnym dorobkiem artystycznym. Hobby to bowiem rozbudza kreatywność wielbicieli japońskiej sztuki oraz ich języka.

Nie wiem, czego zabrakło mi w tej książce. Ciekawych zwrotów akcji? Wiarygodnych bohaterów? Niby wszystko jest tu ciekawe i nowe, a jednak nie porwała mnie ta powieść. 
A może po prostu jestem za stara na takiego typu historie?




Za możliwość przeczytania przygód Crevan dziękuję autorce.



18 komentarzy:

  1. Szkoda, ze jednak Cię nie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może, tego co będzie w kolejnych częściach? Długo się zastanawiałam, czy podzielić tę historię, czy nie! No wyszło tak i zobaczymy, co będzie dalej, mimo to dziękuję i za recenzję i za miłe słowa - pozdrawiam Crevan

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka czeka na mnie również , jestem ciekawa jak ja na nią zareaguje , Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie będziesz zachwycona ;) Ja gustuję w trochę bardziej mrocznych książkach ;)

      Usuń
  4. W tej chwili mam inne ciekawe książki do czytania, a do tej jakoś szczególnie mnie nie ciągnie - więc sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. To bardzo dobra recenzja :D kreatywna i wiele mi pomogła :D Aga raz jeszcze dzięki za otwarcie mi oczu na kilka spraw! Crevan

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem,jak może przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Agnieszko -to co ja mam powiedzieć,na pewno jestem za "stara" na taką literaturę.A właściwie co to za "mang"? Zresztą szczerze przyznaję.....mam tyle książek do czytania ,że nie skuszę się na nią....i jestem przekonana ,że wiele nie stracę.Pozdrawiam...Cię Agnieszko

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie przepadałam za mangą ani Japonią ;D także nie wiem czy sięgnę ;d

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę fajnie się czyta, tylko było mi jej za mało ;)

      Usuń
  9. Szkoda, że Cię nie zachwyciła.Ja nawet o niej nie słyszałam;)

    OdpowiedzUsuń