czwartek, 26 lipca 2018

"Oblubienica morza" Michelle Cohen Corasanti, Jamal Kanj






Tłumaczenie  -  Monika Wisniewska
Wydawnictwo  -  SQN
Tytuł oryginału -  Bride of the Sea
Data wydania -  4 lipca 2018
Liczba stron - 416
Kategoria - Literatura obyczajowa i romans




Tej autorki czytałam wcześniejszą pozycję „Drzewo migdałowe” i byłam nią zachwycona. Jak jest z najnowszą książką? 

Historia opowiada o różnych osobach, także o tych, którzy są, ale jakby ich nie było. 
Możecie być dobrymi ludźmi, czynić to, co słuszne i nikomu nie wchodzić w drogę, ale urodziliście się w czasie, gdy tępiono Żydów i cała reszta nie ma już znaczenia. Celownik karabinu przyczepia się na stałe do Waszego ciała i jedynym wyjściem jest ucieczka. Kolejny raz ukazana została ludzka mroczna natura i instynkty, które budzą się, gdy człowiek czuje przewagę nad drugim człowiekiem. 



Sara Żydówka, która zostaje wypędzona z Rosji i stara się ułożyć sobie życie na nowo w Palestynie. Zaczyna pracę jako prywatna pielęgniarka przy ciężko chorej kobiecie. Syn właścicielki jest lekarzem i dostrzega kompetencję młodej kobiety. Oboje zdają sobie sprawę, że dzieli ich ogromna przepaść, nie tylko różnice w pochodzeniu, oraz narastający konflikt palestyńsko — izraelski, a mimo to zakochują się w sobie.

Ameer — bardzo uzdolniony młody człowiek, mieszkający z rodziną w obozie dla uchodźców w Libanie. Gdy dostaje szansę na lepsze życie jako naukowiec, trochę lepiej wiedzie się jemu, ale już niekoniecznie jego rodzinie. 

 Rebeka — osiemnastoletnia Żydówka, nie potrafi żyć obok swojego narzeczonego, który okazał się znęcającym nad arabską społecznością despotą. Zaczyna się sprzeciwiać i zrywa zaręczyny, nieświadoma tego, jakie przyjdzie jej ponieść konsekwencje.


Co łączy tych ludzi? W jakim celu los poplątał ich ścieżki? Czy konflikt uspokoi się i nasi bohaterowie odetchną z ulgą? Czy miłość naprawdę jest w stanie pokonać wszelkie przeciwności losu?




Jeśli lubicie czytać powieści o tragicznych losach bohaterów, gdzie ich miłość rozpada się przez podział społeczny, czy też  konflikty polityczne, w tle rozwijają się historyczne wydarzenia, które budzą skrajne emocje, to ta książka jest dla Was.
Jest to historia o człowieczeństwie i jego odsłonach, o uczuciach, o pragnieniu wolności, przyjaźni i miłości. Narracja prowadzona jest wprost idealnie. Język, jakim napisana jest ta powieść, pozwala przenieść się w te rejony, w których akurat przebywają bohaterowie, zagłębić się w ich życie, czy też codzienne problemy. Natomiast akcja jest dynamiczna, pełna przejmujących scen. Niejednokrotnie chwytająca za serce. Sceny w niej pokazane są w sposób okrutny, często też niesprawiedliwy.

Książka nie należy do łatwych pozycji, ale pobudza ona czytelnika do przemyśleń i refleksji nad tym, co mamy, czy aby na pewno powinniśmy narzekać na to, co aktualnie posiadamy. Jest to naprawdę wspaniała opowieść, która zaskakuje na każdym kroku.

„Oblubienica morza” to dramatyczna historia ludzi, która szokuje i wzrusza. Pochłania czytelnika niczym morska fala, a samo zakończenie zaskakuje i pozwala, by w sercach rozlała się fala nadziei. Na pewno nie da się tej lektury szybko zapomnieć. Książka przede wszystkim otwiera nam oczy na wiele spraw i zmusza do refleksji. 
Warto przeczytać!
Polecam.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu 


 

36 komentarzy:

  1. Bardzo chcę, aby ta książka trafiła w moje ręce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. To piękna książka, na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna recenzja. Choć nie do końca są to moje klimaty to może się skuszę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam o tej książce same pozytywne recenzje. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja ☺ muszę przeczytać ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię takiego gatunku, ale ta książka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś kolejną osobą, której przypadła ta książka do gustu. Myślę więc, że warto przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak bardzo kocham mojego męża, że ​​byliśmy szczęśliwi z dwójką dzieci, chłopcem i dziewczynką. 3 miesiące temu zacząłem zauważać od niego jakieś dziwne zmiany. kilka tygodni później dowiedziałem się, że mój mąż spotyka się z kimś innym. Zaczął wracać do domu późno z pracy, prawie nie dba o mnie ani dzieci, czasami mój mąż wychodzi i nawet nie wraca do domu przez kilka dni. Zrobiłem wszystko, co mogłem, aby naprawić ten problem, ale nic nie działało. Bardzo się martwiłem i potrzebowałem pomocy. Czytałem o opowiadaniach Dr Goko na stronie internetowej, która sugerowała, że ​​dr Goko może pomóc rozwiązać problemy małżeńskie, przywrócić zerwane związki i tak dalej. Skontaktowałem się z nim i powiedziałem mu o moich problemach. Naprawił moje małżeństwo i dostarczył rozwiązanie mojego problemu, teraz mój mąż i ja znowu jesteśmy razem. wszystko działa dobrze w moim małżeństwie i jestem tak szczęśliwy, że doktor Goko przywrócił mi męża z powodzeniem. jeśli jest jakikolwiek problem w twoim domu, zdrowiu, małżeństwie / związku i więcej wysyłasz e-mail na Dr.Gokosspiritualcaster@gmail.com możesz dać mu czat WhatsApp na +2348056398964

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz więcej pozytywnych opinii czytam o tej książce. Chcę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie trochę obawiam sie tej pozycji, dlatego że porusza ciężkie tematy. Ja na razie mam urlop i chyba potrzebuję jednak lektury, która mnie zrelaksuje, a ta do takich nie nalezy, ale jest o niej tak głośno, że na pewno o niej nie zapomnę :) i możliwe że do niej wrócę za jakiś czas.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takie książki uwielbiam i właśnie takie zabieram ze sobą na wakacje :) Ale wiem o czym piszesz...

      Usuń
  12. Piękna powieść. Mnie wręcz oczarowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie wzruszające historie. Przyznam, że dotąd nie zwróciłam na nią uwagi... ale skoro wypadła tak dobrze i dodatkowo skłania do refleksji, może powinnam dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki, które nie są łatwe też są potrzebne do czytania - czasem dobrze trzasnąć sobie coś poważnego :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jestem w stu procentach pewna, czy to książka dla mnie, ale możliwe, że dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać ;-)

    https://bitasmietanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń