poniedziałek, 11 maja 2020

Kompozycja własna soli do kąpieli. Idealny prezent na Dzień Matki.

Jestem ciekawa, jak się relaksujecie. 

Jestem zwolenniczką soli, a jeśli chodzi o kwiatową, to już całkowicie tracę głowę. Móc poleżeć w pachnącej wodzie w wannie pod koniec dnia to ogromna przyjemność. Uwielbiam jak pachnie mi w łazience. Używam kosmetyków o owocowym aromacie albo kwiatowych nutach, takie najbardziej lubię, a Wy?

Pokażę Wam, jak łatwo wykonać sól do kąpieli o zapachu kwiatów, który ukoi każde zmysły. Jeśli damy ją jako prezent, na pewno sprawi chwilę radości.





Potrzebne będą:
- pół szklanki soli gruboziarnistej morskiej
- pół szklanki różowej soli Himalajskiej

(Zamiast soli morskiej może też być sól Epsom, ja taką najbardziej preferuję, ale ciężko ją teraz kupić)
- 15-20 kropli olejku eterycznego (zapach wybierzcie sami)
- suszone kwiaty - może być lawenda, róża, nagietek, jaśmin, lilak albo kwiaty jabłoni.

- no i słoiczek, najlepiej ozdobny.


Wiecie, jakie właściwości posiada sól himalajska ?
Równoważy pH skóry, eliminuje toksyny z organizmu i przywraca właściwą gospodarkę elektrolitową. Jest wchłaniana bezpośrednio przez skórę. Ponadto sól himalajska ma właściwości antybakteryjne i antyseptyczne: odkaża skórę i zapobiega powstawaniu stanów zapalnych. Kąpiel w soli himalajskiej przynosi ulgę skórze, która cierpi na wysypki alergiczne, łuszczycę, egzemę i AZS. Za sprawą bogatego nasycenia minerałami i pierwiastkami śladowymi, sól himalajska przywraca skórze zdrowie i siłę w walce ze schorzeniami. Sól himalajska łagodzi bóle artretyczne, skurcze mięśni oraz przynosi pozytywne efekty w terapii bezsenności.

Kąpiele solankowe działają przede wszystkim odstresowująco i kojąco, dlatego mogą być formą relaksu po męczącym dniu lub intensywnym wysiłku fizycznym. Relaks ułatwi również zasypianie. Można również wymoczyć sobie zmęczone stopy, składniki zawarte w soli działają regenerująco na mięśnie. Wspaniale działają na zmęczone i spocone stopy z tendencją do problemów.


Przystępujemy do działania: można połączyć od razu obie sole lub wsypywać je warstwowo do słoiczka. Ja oczywiście wybrałam kolejno wsypywanie soli. Wydaje mi się, że taka kompozycja wygląda bardziej kolorowo i bardziej zachęca do sięgnięcia po nią. 
Teraz czas na suszone kwiaty. Tych dodaję, jak to mówią, „na oko”, czyli tyle, ile mi odpowiada.

Gdy mamy wsypane obie sole i kwiaty, dodajemy kilkanaście kropel ulubionego olejku zapachowego. Ja do suszonych kwiatów lawendy dodałam olejek lawendowy. Można również, jeśli macie, dodać kilka kropel barwnika. Wtedy nasze sole nabiorą koloru. 

Robiąc zdjęcia, wpadłam na fajny pomysł.
Można wziąć kolorowe mydła i na tarce zrobić wiórki. Zobaczcie, jak one się prezentują na naszej soli.



Widziałam również taką opcję, że kwiaty były mieszane razem z solą i w ten sposób napełniane były słoiczki, butelki lub szklane kule. 

Ja też zrobiłam taką mieszankę i tak się ona prezentuje. Która lepsza, zostawiam Wam do oceny. 




Robiąc zdjęcia, oczywiście zrobiłam kompozycję dla mojej mamy. Do soli dodałam kwiaty nagietka oraz chabru, kwiatów z naszej działki. Do tego olejek zapachowy Chwila Relaksu i prezent mam gotowy. 





Użyjcie swojej wyobraźni i zaszalejcie wedle Waszego uznania. Własnoręcznie wykonana sól do kąpieli pachnie niesamowicie. Kwiaty po zalaniu ciepłą wodą oddają swój aromat, a ich zapach koi nasze zmysły. 
Taki słoiczek z solą może być również dekoracją łazienki. Wsypana do dekoracyjnego szła będzie pięknie prezentowała się w naszym domowym SPA.

 Spróbujcie!


 

10 komentarzy:

  1. Ależ pięknie prezentują się te słoiczki 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Agnieszko, wyglądają cudownie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już mam prezent, ale ten pomysł jest równie ciekawy i chyba bardziej oryginalny.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój prezent dla mamy już czeka, ale taką sól na pewno sobie zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezenty ręcznie wykonane są zdecydowanie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. skład i grafika dtp12 maja 2020 21:09

    Jeśli ktoś prowadzi firmę to na pewno powinien skorzystać z firmy skład i grafika dtp . Ta firma naprawdę jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealny prezent dla mamy w dniu święta.
    Byłabym bardzo zadowolona, gdybym otrzymała taki prezent:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łatwe to i bardzo zjawiskowe, szczególnie że wykonane samodzielnie, więc szczęście podwójne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście fajny prezent.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo interesujący wpis. :) Słoiczki prezentują fenomenalnie !

    OdpowiedzUsuń