sobota, 10 grudnia 2016

Likier kukułkowy


Likier kukułkowy

 

Szybkimi krokami zbliżają się Święta. Kto z nas nie lubi dawać oryginalnych prezentów? 

Polecam wszystkim bardzo prosty likier.

Słodki, domowy likier na bazie cukierków kukułek.  Jest on ekspresowy w przygotowaniu.

 

 Składniki:

  • 500ml mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 300g cukierków kukułka
  • 250ml wódki






      

    Sposób przygotowania:

  • Cukierki kukułki potłuc lub rozkruszyć i wsypać do garnka.  Dodać mleko skondensowane. Całość podgrzewać powoli, ciągle mieszając, aż do rozpuszczenia się cukierków. Ostudzić.
  • Wlać wódkę i wymieszać.
  • Likier przechowywać w szczelnie zamkniętej butelce, w lodówce. 
  • Najlepszy po 24 godz. od przygotowania.
  • Przed użyciem wstrząsnąć butelką.
Smacznego.  
Jest przepyszny!!!!
   


Przelać do ozdobnej karafki :)


7 komentarzy:

  1. Ale numer. :) Nie omieszkam spróbować. :) A długo postoi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie ;) Jak spróbujesz to końca nie ma hihihi
      Tak to może stać jak każdy alkohol ;)

      Usuń
  2. Mam ..wspomnienia jeżeli chodzi -ja to nazwałam "kukułczankę".Moja córka parę dobrych lat temu pojechała do swojej cioci .Ciocia z dobroci serca tak się cieszyła ,ze uraczyła ją właśnie kukułczanką twierdząc ,że o to takie babskie-słabe. Wróciła córka ....delikatnie mówiąc cała "w kukułkach" ....Ale ja bardzo lubię cukierki-kukułki....Kukułczanki ani likieru jednak nie zrobię....nie chcę "kusić"....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehehe no tak, zależy co dla kogo jest słabe :D
      Likier jest przepyszny i polecam zrobić go jako prezent Grażynko.
      Ja sama go uwielbiam, bo jest słodki i "słaby" :D

      Usuń
  3. Nie,dla mnie.Ja abstynent.

    OdpowiedzUsuń