środa, 28 sierpnia 2019

„Przetwory z pomysłem” Patrycja Machałek



Wydawnictwo -  Znak
Data wydania - 3 lipca 2019
Kategoria - kulinaria, przepisy kulinarne
 



100 prostych przepisów na ekstrawaganckie i klasyczne przetwory, które odmienią Twoją kuchnię.


Jest to książka zarówno dla tych, którzy znają się na przetworach, jak i dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z przetwarzaniem owoców i warzyw. 

Nie od dziś wiadomo, że warto samemu wekować owoce i warzywa. Wiemy, co jemy, i wiemy, że nie ma tutaj konserwantów, barwników czy ulepszaczy. A jeśli jeszcze jesteśmy szczęściarzami na tyle, że posiadamy własne ogródki i własne dary Ziemi, to już grzechem jest nie przetwarzać.  

 Na samym początku dowiadujemy się bardzo ciekawych rzeczy, odnoście teorii. To takie rady dla początkujących. Co to jest żelatyna, pektyna i jak wygląda pasteryzacja.  Poznajemy również stare, babcine metody.

W książce znajdziemy wyśmienite przepisy do tego, jak z owoców wyczarować  aromatyczne dżemy, konfitury, marmolady czy powidła. Dowiemy się, z czego zrobić galaretkę, frużelinę i wszelkiego rodzaju przeciery.
Znajdziemy również rewelacyjne przepisy na syropy. Uwielbiam je, a Wy?

Dla bardziej wytrwałych przyda się wiedza z zakresu frykasów owocowych z alkoholem czy też nalewek.
Autorka w wyśmienity sposób namawia nas do własnej produkcji octów owocowych, solanek i warzywnych sosów. Wszystko to jest pięknie i przejrzyście opisane.

Mnie ta książka zachwyciła!





W naszych czasach ważną rzeczą jest świadomość tego, co jemy. A pewność, że jemy zdrowo bez chemii i przetworzonej żywności jest bezcenna. Świadomie dążymy do tego, byśmy byli zdrowsi i żyli zgodnie z naturą. 
W tej książce mamy rewelacyjne przepisy na to, by wykorzystać każdy miesiąc na coś oryginalnego, by zaskoczyć gości albo zrobić własnoręcznie prezent. Myślę, że jarzębinówka bądź syrop lawendowy ofiarowany w pięknej karafce zadowoli niejednego obdarowanego. Własnoręcznie zrobiony przecier z czarnej porzeczki i szałwii i  frużelina malinowa podarowana na imieniny, to wspaniały prezent.

 
 Co mnie zachwyciło w tej pozycji?
Jeśli powiem Wam, że wszystko, to mi uwierzycie?
Od lat robię przetwory i bawię się w przetwarzanie darów natury, ale to, co tutaj znalazłam, sprawiło mi ogromną radość. Po pierwsze wyśmienite wydanie tej książki. Twarda okładka, efektowne zdjęcia i szata graficzna zachwycają. Wszystko jest tutaj przemyślane, idealnie rozpisane i zachęca do robienia przetworów.
Znalazłam kilka takich przepisów, które mnie bardzo zaintrygowały. Na pewno je zrobię. Jak Wam się podobają takie nazwy? Małpie masło, dżem marchewkowy z pomarańczą, dżem jagodowy z lawendą, konfitura morelowa z tymiankiem lub z czerwonej cebuli? Zainteresowały mnie również powidła z borówek amerykańskich z wanilią i imbirem. Jestem szalenie ciekawa tego smaku. A Wy?
 Na koniec jeszcze wspomnę, że wspaniałym pomysłem są rozdziały w książce nazwane Rok w spiżarni oraz Owocowo—warzywne kalendarium. No rewelacja.

Na każdy miesiąc rozpisane są praktyczne rady i propozycje pomysłów w kuchni. Dajcie ponieść się fantazji i zróbcie latem wyśmienitą lemoniadę z domowym octem, a do rodzinnego grilla podajcie domowy sos paprykowy. Już widzę Waszą satysfakcję i słyszę pochwały gości. 

 „Przetwory z pomysłem”  to książka, którą trzeba mieć w swojej kuchni! Przygotowanie wyśmienitych przetworów może być prostsze, niż myślisz.
 

Polecam!!

 

12 komentarzy:

  1. Jaka ciekawa książka! Takiej o przetworach jeszcze nie miałam. Z chęcią przyjrzę się jej bliżej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie jej poszukam:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta rozpiska na miesiące, bardzo nnie zachęca do zakupu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taką wiedzę warto posiadać.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo, recenzja mnie urzekła 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę i moja siostra z niej korzysta. Jest bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wzbogaca swoją kuchenną biblioteczkę o tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa publikacja, zwłaszcza na teraz, kiedy jest tyle świeżych warzyw i owoców, które można przetworzyć na zimę ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bardzo lubię i bardzo się interesuję... tylko jakoś nigdy nie mam czasu albo nie mogę się zebrać do tych całych przetworów...

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne są takie książki, ale w kuchni najbardziej ufam mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takich książek w mojej kuchni nigdy dość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie w domu odkąd pamiętam kisiło się ogórki, robiło sałatki, przeciery i soki :) Smak takiego domowego jedzonka jest niepowtarzalny <3

    OdpowiedzUsuń