czwartek, 16 maja 2019

„Ty” Caroline Kepnes



Tłumaczenie - Jacek Żuławnik
Wydawnictwo - W.A.B.

 Tytuł oryginału - You
Data wydania - 15 maja 2019
Liczba stron - 496
Kategoria - thriller, sensacja, kryminał 




 Ta książka sprawi, że będziesz zerkać przez ramię…


Na podstawie powieści powstał znakomity serial Netflix o tym samym tytule.



Akcja zaczyna się w nowojorskiej księgarni w East Village, do której to wchodzi klasyczna piękność, początkująca pisarka Guinevere Beck. Jest ona obdarzona ciętym językiem oraz konsekwentnie dążąca do celu kobietą. W księgarni tej pracuje Joe, który traci głowę dla naszej bohaterki. Pomimo braku wykształcenia, wygląda na faceta bardzo inteligentnego i oczytanego. Okazuje się, że Beck jest dla Joe usposobieniem piękna i kobiecości. Zauroczony nią, na podstawie danych z karty kredytowej znajduje ją w internecie. Wkrótce zaczynają się podchody Joe w kierunku kobiety i ta w końcu mu ulega. Wydaje jej się doskonałym facetem. Najgorsze w tym jest to, że nie zna tak naprawdę jego prawdziwego oblicza. 
Ich związek oparty na wzajemnej fascynacji nabiera szybkiego tempa, ale czy to, co szybko się zapala, również szybko gaśnie?
Ze strony Joe zaczyna się obsesja...
Mężczyzna powoli przejmuje kontrolę nad życiem Beck.

Czy zwalczy wszystkie przeszkody, jakie będą mu wpadać pod nogi, do zdobycia celu? Nawet kosztem czyjeś śmierci?
Jak zakończy się ta znajomość?




Zastanawialiście się nad słowami "dobra książka"? 
Dla każdego będzie to co innego. Dla mnie osobiście to taka, po której albo nie mogę spać, bo śnią mi się przerażające sceny, albo, czytając ją, targają mną takie emocje, że płaczę, śmieję się lub moja twarz robi się gorąca z wrażenia. Właśnie tak było z Ty. Nie dość, że moja twarz płonęła z emocji, to jeszcze śniłam niektóre fragmenty. Uwielbiam takie ksiązki!!

Zastanawialiście się, kim są osoby, które mijacie na ulicy, chodniku? Czy każdy z nas, spacerujący gdzieś po mieście czy parku, jest potencjalną ofiarą prześladowcy? Czy to zależy od złego miejsca i nieodpowiedniej godziny? Czy to po prostu przypadek, że trafimy na jakiegoś świra, któremu wpadniemy w oko? Przez jedną chwilę, w której prześladowca zainteresuje się naszą osobą, całe dotychczasowe życie może się zmienić. Możemy doświadczyć piekła na ziemi. Bycie prześladowanym przez stalkera to jeden wielki koszmar.

„Jestem zbokiem, psycholem, stalkerem, chomikiem i świrem.”
Zaczynając tę książkę od pierwszych stron nie sposób się oderwać. Wyobraźnia od samego początku zaczyna  pracować na najwyższych obrotach. Gdy tylko dochodzi do pewnego momentu, zaczynamy się bać. Autorka wykreowała taki klimat, że dochodzi do nas przerażenie, gdy uświadamiamy sobie, do czego zdolny jest Joe. 
Jest to mocna historia. Emocje są dawkowane ze wszystkimi detalami i tworzą spójną całość.
 

Ta pozycja może być ku przestrodze. Żeby ostrożnie szafować informacjami na własny temat. Nie pokazywać wszystkiego o sobie w mediach społecznościowych, ponieważ są idealnym źródłem informacji o nas. Różnie się to może skończyć, ponieważ nie wiemy, komu takie wiadomości są potrzebne i do czego. Pamiętać trzeba, że stalking to coraz bardziej popularne zjawisko.



Ty” to rewelacyjny debiut. Pikanterii dodają wątki erotyczne, które odwracają uwagę od przerażenia, jakie nas ogarnia podczas czytania i dają moment na odprężenie.
Warto po nią sięgnąć i przeczytać.
Polecam! 



21 komentarzy:

  1. Mam coraz większą ochotę na tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Thriller erotyczny>? Brzmi kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie udane debiuty. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszędzie natragiam na tę książkę i jestdm jej coraz bardziej ciekawa 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe połączenie gatunków. Na pewno przeczytam książkę, bo chcę obejrzeć film. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, książka z przekazem. Faktycznie nieraz dzielimy się każdą pierdołą o sobie w sieci, a nie zdajemy sobie sprawy z tego, że może to ktoś wykorzystać. Książka już jakiś czas temu przyciągnęła moją uwagę. Muszę ją poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach. Nie wiem kiedy znajdę czas ale mam nadzieję, że jeszcze przed wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam w planach tę powieść i serial, ale chyba zrezygnuję... Dlaczego? Bo nie lubię wątków erotycznych... Ale dzięki, że zwróciłaś na to uwagę, dzięki temu będę wiedziała czego unikać ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie nie mam w planach tej książki :) Może jak dokończę serial na nx :)
    Pozdrawiam,
    Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa książka, na pewno muszę ją przeczytać.

    Pozdrawiam serdecznie!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię debiuty, dlatego też z chęcią się za nią rozejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze okazji ani czytać, ani oglądać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Co chwilę spotykam się z recenzją tej książki :) różne są zdania, w większości pozytywne choć nie zawsze. Na pewno bardzo na czasie z tymi mediami społecznościowymi. Może w końcu po nią sięgnę :) Pozdrawiam :)
    http://pracownia-kotolaka.blogspot.com
    http://raciezka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo że raczej nie czytam takich książek to ta wyjątkowo mnie zaciekawiła :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Debiuty literackie chętnie poznaję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kusi mnie ta pozycja, zarówno książka jak i film.

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi ciekawie:)
    Owszem, czasami zastanawiam się kogo mijam na ulicy lub koło kogo siadam np. w samolocie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Głośno teraz o tym tytule. Ja chyba skuszę się na ekranizacje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w trakcie oglądania serialu i nie mialam pojęcia, że jest inspirowany książką. Sam serial jest moim zdaniem średni, może się rozkręci jeszcze. Na co liczę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z reguły takich książek nie czytam, ale o "Ty" jest ostatnio bardzo głośno, więc sama bym się chciała przekonać, jak jest naprawdę z tą powieścią. Chociaż... serial też chciałabym obejrzeć, bo już od jakiegoś czasu wisi u mnie na netfliksowej liście.
    Ja też lubię takie książki, od których dostaje się wypieków, a rzadko na takie niestety trafiam. Przydałaby mi się taka. Może właśnie akurat ta byłaby dobra?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń