środa, 14 grudnia 2016

"Niebieskie dni" oraz " Anioły" - Tomasz Jakubiak

      Niebieskie dni -

ata wydania - 2008 

Liczba stron - 48

Kategoria - poezja

Moja ocena 9/10






Zbiór miniatur o miłości, aniołach i śmierci. 

 

 

Kto z Was czyta poezję? 

Kto z Was wierzy w to, że czuwa nad nami Anioł Stróż?

Pragnę zachęcić Was do sięgnięcia po te cudowne tomiki wierszy. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, a właśnie teraz anioły ujawniają się najmocniej. 

 

Zapraszam Was na duchowe odkurzanie z aniołami.

Czasami odbieram wokół siebie energię sprawczą, która pozwala mi niejednokrotnie uniknąć nieszczęść w życiu. Nie potrafię tego wytłumaczyć, czy to przypadek czy zrządzenie losu? Nie znam odpowiedzi, ale wierzę, że w naszym życiu dzieje się zdecydowanie więcej niż to, co możemy poznać empirycznie...

Często mówimy o zbiegu okoliczności, o szczęśliwym trafie… a czy to nie Anioł? Myślę, że to zależy od naszej wiary.

Zawarte w tych tomikach wiersze sprawiły, że doceniam to, co dzieje się obok, dosłownie o krok ode mnie. 

 

Niedzielnie

Któregoś dnia, po prostu, wejdziesz w moje życie. Bo ja będę czekała. Bo warto jest czekać na Ciebie. Całe życie uczyłam się być dla Ciebie.

Wszystko, przez co przeszłam - było dla Ciebie. Ból zdrady, namiastka miłości, tęsknota i wspomnienia, przez które przestałam śnić...

Dostaniesz nieskończenie wiele. Więcej niż mógłbyś chcieć i oczekiwać. A może właśnie marzysz o tym teraz, gdzieś tam, gdzie jesteś? Czy wiesz, że czekam na Ciebie? Całe życie czekałam!

Jest we mnie ocean miłości. Niewykorzystana czułość i wierność. Słowa, których jeszcze nie zdążyłam wypowiedzieć. Które chcę powiedzieć Tobie.

 

 Wiersze są cudne, chwytają za serce, wkradają się do środka nas i lokują się wygodnie.


  M  jak Mama

... "Pamiętam dotyk dłoni mojej Mamy.

Jak nie miała sił zacisnąć palców...

Pamiętam ostatni oddech, w którym zgasło Jej życie.

Wszystko pamiętam, Mamo. Wszystko.

Pamiętam jak się śmiałaś do łez, jak jedliśmy pyzy z karmelowym sosem i świeże, gorące pączki. Jak opowiadałaś o minionym dniu...

Jak komuś wsypałaś sól do kawy zamiast cukru.

Jak pojechaliśmy nad jezioro i cieszyliśmy się pluskaniem podpływających do brzegu ryb...

Jak rozmawialiśmy przez telefon, gdy mieszkałem zagranicą.

Jak kochałaś życie i nigdy się nie poddałaś.

Wszystko pamiętam, Mamo. I niczego nie zapomnę.

Odpoczywaj w spokoju."


Są wiersze, których nie ma potrzeby komentować...
Z moich ust wiele razy można było usłyszeć westchnienie, a z oczu cichutko płynęły łzy...



Kolejną pozycją do której chciałabym Was zachęcić to kolejny tomik autora - "Anioły"
Krótkie wiersze w treści ale jakże wymowne w przekazie...


Data wydania - 2011

Liczba stron - 104
Kategoria - poezja


Moja ocena 9/10

Najpiękniejsze książki, te wciąż niezapisane, rodzą się w nas. I nikt prócz nas nie dotykał ich stronic, nikt prócz nas nie smakował słów, których nauczyliśmy się na pamięć. Tych rodzących się wraz z nami, a nadaremnie poszukiwanych w innym człowieku. Najpiękniejsze książki są nieustającą rozmową. Zawarte w nich słowa drżą w zachwycie i uniesieniu.  Całkowity dochód z książki zostanie przekazany na cele charytatywne.

źródło opisu: http://selkar.pl/anioly-3?abpid=11&abpcid=7&aff=a4b

źródło okładki: www.tomaszjakubiak.pl




 Otul mnie

Otul mnie, bądź blisko

- kiedy opuszczą mnie siły

i wola życia;

gdy do drzwi zakołacze

posłaniec twojego

Boga

 

Spójrz mi w oczy

- dostrzeżesz w nich 

świat naznaczony dzieciństwem, 

sny zatopione w mglistym

świcie

i marzenia otulone

twoim skrzydłem... 



Zdjęcia w tym tomiku dodają uroku. W większości to anioły cmentarne, nagrobkowe, magiczne....

Wiersze można przeczytać również na stronie autora. Polecam z całego serca!

 
Dziękuję autorowi za książki z dedykacją dla mnie.

8 komentarzy:

  1. Nie przepadam za poezją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym Ci przeczytała, to byś przepadał hehehe

      Usuń
    2. Było by to bardzo romantyczne :-D

      Usuń
  2. Agnieszko ja też z tych osób co wolą prozę niż poezję ,chociaż w ostatnim czasie zaczęłam zmieniać swoje nastawienie. Zgadzam się też,że jak Ty byś przeczytała na pewno zrozumiem wszystko a gdzie trzeba może się nawet wzruszę....

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć,
    widzę, że jesteś z nami w projekcje Fuzji recenzentów książek. Bardzo Cię proszę (jeżeli Cię nie ma jeszcze z nami w grupie na Facebooku) zaproś mnie do znajomych na fb, oraz napisz do mnie w wiadomości abym Cię mogła dodać do grupy gdzie się udzielamy i przekazujemy sobie nowinki. :)

    Info zwrotne kieruj na maila : nata130@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się że autor tomiku przeznaczyć chce wpływ ze sprzedanych książek na cele charytatywne. Wierzę w anioły ale wierszy już dawno nie czytałam. Kiedyś przepadałam za poezją Bolesława Leśmiana i uwielbiam słuchać poezji śpiewanej w wykonaniu Starego dobrego małżeństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam SDB oraz Leśmiana :D

      Usuń